Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Superficiální zásada
Sita, Martin ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
RESUMÉ Diplomová práce se věnuje zásadě superficies solo cedit, která byla známa již ve starověkém Římě. Tato zásada znamená, že vše, co z pozemku vzešlo, se tak stává jeho součástí. Superficiální zásada byla přijata i pozdějšími soukromoprávními kodexy. Po více než šedesáti letech se vrátila do českého právního řádu, ustanovením § 506 NOZ. Diplomovou práci je možné rozdělit na dvě velké části. První se dá označit za část "dějepisnou" a věnuje se historickému uchopení superficiální zásady za pomoci myšlené časové osy. Práce nejprve zkoumá, příčiny vzniku zásady v právu římské říše. Dále se práce v této části věnuje úpravě zásady v rakouském ABGB a snahám o recipování zásady do občanského zákoníku v období po první světové válce. Tyto snahy ovšem vzaly za své a v období následujícím po druhé světové válce došlo v důsledku nástupu komunistické strany k moci k ideologickým změnám, které měly za následek i odstranění superficiální zásady z českého právního řádu. Občanský zákoník z roku 1964 pokračoval v myšlenkovém směru nastaveným již dříve a zásada superficies solo cedit v něm rovněž zcela absentovala. To se změnilo až přijetím NOZ, které se tak otevřeně přihlásilo k přirozenoprávní tradici nastolené již roku 1811 ABGB. Druhá část práce je pak věnována tomu, jakým způsobem je superficiální zásada upravena v...
Dadaistický a konstruktivistický objekt a jeho dědicové
Bouchalová, Barbora ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
BOUCHALOVÁ,B.: Dadaistický a konstruktivistický objekt a jeho dědicové . [diplomová práce ] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 109 s. (Přílohy: 57 reprodukcí uměleckých děl, 20 výtvarných prací žáků). Předkládaná diplomová práce má charakter teoretické studie, jež sleduje v různých úhlech pohledu shody a rozdíly v dadaistických a konstruktivistických objektech a v objektech jejich dědiců. Vztahy mezi nimi sledujeme z hlediska několika kritérií: principů tvorby, vztahu formy a materiálu vzhledem k obsahu. Věnujeme se též otázce zařazení pohybu do objektové tvorby. Poukazujeme na to, že začleněním objektu do výtvarného umění byla narušena tehdejší dosavadní tradice sochařství. Nové pojímání materiálu, prohlášení obyčejného předmětu za umělecké dílo otevřelo řadu otázek o funkci umění, o tom, co vše můžeme za umění chápat. Cílem teoretické studie bylo zjistit shody a rozdíly v těchto objektech, poukázat na vývoj objektové tvorby. Došli jsme k závěru, že i mezi některými dadaistickými a konstruktivistickými objekty nalézáme společné rysy (např. narušování hranic mezi výtvarnými druhy, vztah řádu a náhody, využití pohybu). Didaktická, výtvarně-didaktická a výtvarná část jsou v sepětí s teoretickou částí práce. Uchopují objektovou tvorbu ze dvou hledisek: využití obyčejné věci jakožto...
Odpovědnost za újmu způsobenou věcí
Kozic, Juraj ; Šustek, Petr (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
Jak již samotný název této rigorózní práce napovídá, tak jejím primárním předmětem je problematika občanskoprávní odpovědnosti, a to konkrétně za újmu, k jejímuž vzniku dojde působením nebo užitím věci. Hlavním cílem této rigorózní práce je poskytnout čtenářům komplexní výklad předmětných skutkových podstat deliktní odpovědnosti obsažených v ust. § 2936 až § 2938 nového občanského zákoníku, aby tak měli jasnou představu, na které případy a za jakých okolností se uplatní. Zároveň jsou zde rozebrány problematické části uvedených zákonných ustanovení, resp. úskalí, ke kterým může při jejich interpretaci a aplikaci docházet. Předmětné skutkové podstaty deliktní odpovědnosti nejsou dle mého názoru v praxi příliš často využívané, o čemž svědčí také to, že do dnešního dne nebyla k této relativně nové právní úpravě rozvinutá také nová judikatura. A to navzdory skutečnosti, že tyto skutkové podstaty v sobě skrývají značný potenciál pro uplatňování nároků v praxi. Při každé z uvedených skutkových podstat je pak podrobně rozebráno, zdali se jedná o objektivní nebo subjektivní typ odpovědnosti. Navzdory některým odlišným názorům právní doktríny se dle mého názoru jedná ve všech případech o objektivní odpovědnost. Tento závěr podporuje také zvýšený zájem na ochraně poškozených osob, resp. na zjednodušení jejich...
Mnohorozměrné modely zobecněné autoregresní podmíněné heteroskedasticity
Nováková, Martina ; Pešta, Michal (vedoucí práce) ; Maciak, Matúš (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje představení některých přístupů k rozšíření jednoroz- měrného GARCH modelu do více dimenzí. Představujeme jednotlivé modely a věnujeme se metodám jejich odhadu. Dále uvádíme některé statistické testy pro kontrolu modelu. Jeden z nich, Ling-Li test, jsme naprogramovali ve statistickém softwaru R. Vybrané mo- dely jsme aplikovali na reálná data akciových fondů S&P 500 a Russell 2000 a akcií ropy. U GO-GARCH modelu jsme porovnali všechny dostupné metody odhadu a ukázali je- jich rozdíly. Výsledky všech modelů jsme porovnali mezi sebou a také s jednorozměrnými modely z hlediska odhadů podmíněných rozptylů, odhadů podmíněných korelací a také z hlediska výpočetní náročnosti. 1
Pojem "věc" v českém a švýcarském občanském právu
Březina, Jan ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Thöndel, Alexandr (oponent)
Pojem "věc" v českém a švýcarském občanském právu Tato rigorózní práce se zabývá pojetím věci v právním smyslu. Ústředním předmětem práce je tedy pojem "věc", přičemž cílem práce je porovnání pojetí věci v právním smyslu českým a švýcarským občanským právem. Zatímco totiž české právo za věc vedle hmotných předmětů považuje také předměty nehmotné, tedy práva a jiné věci bez hmotné podstaty (tzv. široké pojetí věci), považuje švýcarské právo za věci v právním smyslu výlučně předměty hmotné (tzv. úzké pojetí věci). Práce obě pojetí věci analyzuje a následně porovnává, vedle toho se dále zabývá některými zvláštními předměty občanského práva, tj. živým zvířetem, ovladatelnými přírodními silami a cennými papíry, včetně cenných papírů zaknihovaných. Práce je rozdělena do tří kapitol: první kapitola se přitom zabývá historickým vývojem pojmu "věc", a to počínaje římským právem. Kromě všech právních úprav obsahujících tento pojem na území jak dnešní České republiky, tak Švýcarské konfederace či jejich jednotlivých kantonů, práce neopomíjí ani nejdůležitější návrhy občanskoprávních kodifikací, které nebyly nikdy přijaty, mezi nimi tzv. helvétský kodex či vládní návrh československého občanského zákoníku z roku 1937. Druhá kapitola se zabývá současnou právní úpravou pojmu "věc" v českém a švýcarském občanském...
Odpovědnost za újmu způsobenou věcí
Kozic, Juraj ; Šustek, Petr (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
Jak již samotný název této rigorózní práce napovídá, tak jejím primárním předmětem je problematika občanskoprávní odpovědnosti, a to konkrétně za újmu, k jejímuž vzniku dojde působením nebo užitím věci. Hlavním cílem této rigorózní práce je poskytnout čtenářům komplexní výklad předmětných skutkových podstat deliktní odpovědnosti obsažených v ust. § 2936 až § 2938 nového občanského zákoníku, aby tak měli jasnou představu, na které případy a za jakých okolností se uplatní. Zároveň jsou zde rozebrány problematické části uvedených zákonných ustanovení, resp. úskalí, ke kterým může při jejich interpretaci a aplikaci docházet. Předmětné skutkové podstaty deliktní odpovědnosti nejsou dle mého názoru v praxi příliš často využívané, o čemž svědčí také to, že do dnešního dne nebyla k této relativně nové právní úpravě rozvinutá také nová judikatura. A to navzdory skutečnosti, že tyto skutkové podstaty v sobě skrývají značný potenciál pro uplatňování nároků v praxi. Při každé z uvedených skutkových podstat je pak podrobně rozebráno, zdali se jedná o objektivní nebo subjektivní typ odpovědnosti. Navzdory některým odlišným názorům právní doktríny se dle mého názoru jedná ve všech případech o objektivní odpovědnost. Tento závěr podporuje také zvýšený zájem na ochraně poškozených osob, resp. na zjednodušení jejich...
Superficiální zásada
Sita, Martin ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
RESUMÉ Diplomová práce se věnuje zásadě superficies solo cedit, která byla známa již ve starověkém Římě. Tato zásada znamená, že vše, co z pozemku vzešlo, se tak stává jeho součástí. Superficiální zásada byla přijata i pozdějšími soukromoprávními kodexy. Po více než šedesáti letech se vrátila do českého právního řádu, ustanovením § 506 NOZ. Diplomovou práci je možné rozdělit na dvě velké části. První se dá označit za část "dějepisnou" a věnuje se historickému uchopení superficiální zásady za pomoci myšlené časové osy. Práce nejprve zkoumá, příčiny vzniku zásady v právu římské říše. Dále se práce v této části věnuje úpravě zásady v rakouském ABGB a snahám o recipování zásady do občanského zákoníku v období po první světové válce. Tyto snahy ovšem vzaly za své a v období následujícím po druhé světové válce došlo v důsledku nástupu komunistické strany k moci k ideologickým změnám, které měly za následek i odstranění superficiální zásady z českého právního řádu. Občanský zákoník z roku 1964 pokračoval v myšlenkovém směru nastaveným již dříve a zásada superficies solo cedit v něm rovněž zcela absentovala. To se změnilo až přijetím NOZ, které se tak otevřeně přihlásilo k přirozenoprávní tradici nastolené již roku 1811 ABGB. Druhá část práce je pak věnována tomu, jakým způsobem je superficiální zásada upravena v...
Paměť věcí - odkazy minulosti a Výtvarná výchova
Švidroňová, Žaneta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na věci z dávné i nedávné minulosti jako na nositele vlastních vzpomínek a historie. Zabývá se proměnami v zobrazování a významu věcí z umělecko-historického hlediska na příkladu zátiší a tématu vanitas, symbolizujícího prchavost okamžiku a pomíjivost. Soustředí se nejen na předměty, ale také na jejich prostředí jako na zdroj inspirace kulturní paměti. Dává do souvislosti prostředky zobrazování věcí v současném výtvarném umění a aktuální tendence ve výtvarné výchově. Didaktická část reflektuje postoj žáků ve věku 14-15 let k věcem z dávné i nedávné minulosti a jejich hodnotě. Výtvarná část představuje kombinaci grafických tisků s fragmenty autorských fotografií, znázorňujícími útržky vzpomínek ve ztracených souvislostech z pohledu autorky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.